Osaston kuulumisia

Kevätretki Tallinnaan

Rakennusliiton Kuopion osasto 091 käväisi perinteisellä kevätretkellään Tallinnan mahtavissa maisemissa. Reissu oli tänä vuonna päivää normaalia pidempi ja tämä ei kyllä näköjään yhtään näkynyt kenenkään kintuissa vaan vauhtia riitti koko reissun ajaksi. Reissuun lähdimme hyvissä ajoin perjanaina Siilinjärveltä josta nokka osoitti rakennusliiton toimistolla kirkkokadulle josta parilla pysähdyksellä jatkoimmekin matkaa koti Helsinkiä ja lähtö terminaalia. Tällä kertaa olimme yhden yön laivalla josta sitten pirteinä heti aamusta hyppäsimmekin paatista ulos Tallinnan satamaan kiertoajeluu ympäri Tallinnaa (kiitos oppaallemme hyvästä kierroksesta). Hotellissa olimmekin hyvissä ajoin ja hyvissä sielun voimissa josta kerkesikin varsin hyvin kiertelemään ympäri Tallinnan kaupunkia. Mainittakoon hotellista vielä se että kyseessä oli hotelli estoria joka vuotta aikaisemmin keräsi niin paljon kehuja että tällä kertaa päätimme mennä tähän samaiseen paikkaan eivätkä kehut aivan turhia olleetkaan. Sunnuntai aamuun herättiinkin aamulla aikaiseen raikkaaseen meri-ilmaan mahtavasti nukutun yön jälkeen pirteinä kuin peipposet ja tästä alkoikin sitten reissu takaisin Kuopioon.

Kiitoksia kaikille reissuun osallistujille ja eritoten reissun matkanjohtajalle

T. PJ

Osasto 091 myönsi vapaajäsenyydet rakentajille.

Myönnetyt vapaajäsenyydet rakentajille joista paikalla oli Heino Malinen. Kuvassa vasemmalta luettuna Osaston entinen taloudenhoitaja Pentti Sinisalo ja Nykyinen puheenjohtaja Tuomo Pietikäinen ja osaston entinen puheenjohtaja nykyinen aluetoimitsija Kimmo Hirvonen.